Spanyolországi virtuális mobilitás – Március 24-26. Málaga

A világjárvány miatt arra kényszerültünk, hogy az eddigiektől eltérő mobilitást szervezzünk. Zoom-on találkoztunk online formában, tehát sajnos elmaradt a repülés, az iskolai közös munka és a partnerek személyes megismerése. A merően új forma azonban semmit sem változtatott az előre eltervezett programon, folytattuk a pályázatban előírt témát és megvalósítottunk mindent, amit vállaltunk.

A málagai iskola igazgatónőjének köszöntője után virtuálisan körbejártuk a szervezők iskoláját, és megtudtuk, milyen programokon vett részt a spanyol minivállalkozás. Málaga városát egy nagyon izgalmas online kincskereséssel ismertük meg, és kahoot játékokkal az andalúz zenéről, kultúráról, hagyományos ételekről is tanultunk egy kicsit. A horvát, a lengyel és a magyar iskola is bemutatta a városokat, ahonnan érkeztek, videót készítettek az iskoláikról, és beszámoltak az iskolában végzett eddigi munkáikról.

Online ismerkedős játékokat is lehet játszani! Lerajzoltuk magunkat, de úgy, hogy a papír a fejünk tetején volt, és nem láttuk, mit rajzolunk, és egy bingót is játszottunk, hogy jobban megismerjük egymást. Minden nap bemelegítő játékokkal kezdtünk: közösen keresgéltünk bizonyos tárgyakat a szobáinkban, és tornáztunk is.

A projekt továbbra is a társadalmi inklúziót helyezte a középpontba. Egy szerepjáték során a diákok elképzelték, milyen az, ha hajléktalanként, bevándorlóként, gazdag nagykövet lányaként élik az életüket. Összehasonlították, kinek milyen előjogaik, esélyeik, lehetőségeik vannak az életben. A projekt másik fő célkitűzése, hogy a vállalkozási készségeket fejlessze. Ezért megismerkedtünk 3 helyi civil szervezettel, akik az ottani hátrányos helyzetbe került társadalmi csoportokat, elsősorban a bevándorlókat támogatják. A Círculo de Silencio a határok eltörléséért küzd békésen, a Ciudad de los Niños a bevándorlók gyermekeit próbálja felzárkóztatni, az Asociación Marroquí pedig társadalmi, jogi és oktatási támaszt nyújt a rászorulóknak. A diákok a megismert társadalmi küldetések után sajátot választottak, és nemzetközi csoportokban megszerveztek egy-egy társadalmi vállalkozást, amelyeknek a célja az, hogy felhívják társaik figyelmét egy bizonyos társadalmi ügyre, pl. fajgyűlölet, emberi jogok, környezetvédelem. A csoportmunkáikat bemutatták egymásnak: nevet választottak, logót terveztek, figyelemfelhívó akciókat szerveztek.

A mobilitás zárásaként önreflektív emléktárgyat készítettek a diákok: egy olyan kockát terveztek, amely hat oldalán hat feladat / műhyelmunka értékelése, összefoglalója szerepelt. A spanyol flamenco és cajon előadást egy horvát táncprodukció és további spanyol, lengyel zene követte. Majd a résztvevők megkapták az okleveleket, és a szervező kollégák felvetették a közös munka folytatásának lehetőségét.

Reméljük, a diákok angoltudása, kommunikációs készsége, empátiája, vezetési és vállalkozási készsége sokat fejlődött a három nap során, és hosszútávú barátságokat is kötöttek nemzetközi partnereikkel. Ez az online találkozó példaértékű volt mindannyiunk számára: nem gondoltuk volna, hogy ilyen tartalmasan és egyben élvezetesen meg lehet szervezni egy mobilitást online formában is. Köszönjük szépen a spanyol koordinátornak és kollégáinak a sok munkát!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fill out this field
Fill out this field
Adjunk meg egy valós e-mail címet.